REGIONSGOLF

Regionsgolf er en turnering, som afvikles som en holdturnering og der spilles hulspil.

Et hold består af 6 spillere, 2 damer og 4 herrer, og en match afvikles med 1 damesingle, 3 herresingler og en mixed foursome.

Klubben tilmelder et antal hold, afhængig af antal spillere, der tilmelder sig, hvorefter regionsgolf fordeler disse hold i puljer. Holdene spiller mod hinanden både på hjemmebane og udebane. Normalt bestræbes det efter at der er 4 hold i hver pulje.

Der betales ikke greenfee ved spil på udebane.

Efter en match er der fælles spisning, hvor spillerne hygger sig med hinanden.

Holdene opdeles efter alder og handicap.

For at deltage i turneringen skal man være fuldtidsmedlem af klubben og fylde 21 år i det år turneringen afvikles eller være ældre.

Holdene opdeles i 4 kategorier efter alder:

• ordinære hold, hvor spillerne skal være 21 år eller derover

• seniorhold, hvor damerne skal være 45 år eller derover og herrerne skal være 50 år eller derover,

• veteranhold hvor damerne skal være 55 år eller derover og herrerne skal være 60 år eller derover og

• superveteranhold hvor damerne skal være 65 år eller derover og herrerne skal være 70 år eller derover.

Handicapmæssigt opdeles holdene i rækker. På de ordinære hold er A-rækken fra 4,5, B-rækken fra 13,0, C-rækken fra 18,0 og D-rækken fra 23,5. I seniorrækken, veteranrækken og superveteranrækken har A-rækken ingen begrænsning, B-rækken fra 13,0, C-rækken fra 18,0, og D-rækken fra 23,5.

Puljespillet afvikles i perioden fra midt april til midt juli, og derefter afvikles der et slutspil mellem vinderne i de enkelte puljer i august måned og der afsluttes med regionsfinaler i september.

Turneringen er for klubgolfere og er en social turnering, hvor der lægges vægt på fællesskab og hygge, derfor den fælles spisning efter matcherne.

Tilmeldingen til turneringen foregår i december og slutter den 10. januar i turneringsåret. Tilmeldingen sker på Golfbox.

Det er ikke en nødvendighed, at man kan deltage i alle matcher på et hold og man kan som spiller godt deltage på flere hold.

KONTAKTPERSON

Marinus Nørgaard